E-kurser

Varför webbutbildning eller e-kurs?

Våra webbutbildningar riktar sig till företag, både små och stora. Fördelarna för företag att använda sig av e-kurser är många. Här är några:

  • Skalbart. Utbildningen kan bedrivas av ett obegränsat antal deltagare samtidigt
  • Kostnadseffektivt.  Minskade kostnader för resor, lokaler, kost och logi.
  • Bättre lärande.  Du kan logga in när du vill för att repetera. Du lär dig via text, bild, video, bildspel, länkar m.m.

Vi erbjuder även skräddarsydda utbildningar samt föreläsningar.

Webbutbildning: The Do’s and the Don’ts of Social Media

When you have set up your profiles on social media channels go through our checklist and recommendations. We will give you many important do’s and don’ts in the following areas of social media;

  • Profile Creation
  • Community Building
  • Video and Image Sharing
  • Status Updates and Message
  • Blog Posts and Comments
  • Privacy and Confidentiality

Webbutbildning: Mobil Marknadsföring

Syftet med den här utbildningen är att du ska kunna lära dig mer om de olika mobila marknadsföringsmöjligheterna som finns.

Hur kan du marknadsföra ditt företag så att du kan nå dina mobila kunder?

Varför använder företag sig av mobil marknadsföring?

För att fler och fler konsumenter och kunder använder smarta telefoner och ipads!  För att företag får möjligheter att nå särskilda målgrupper baserat på mobila enheter!

Har du koll på dina konkurrenter?

Om andra företag därute använder sig av mobil marknadsföring så kanske det är klokt om även ditt företag tar en titt på denna nya digitala kanal och bestämmer om detta kan vara en bra möjlighet för dig med!

MobileBrandWSI

Bra underlag innan du fattar viktiga beslut

Om du och ditt företag är intresserad av att lära dig mer om den mobila marknadsföringsvärlden så är det ett bra första steg att genomföra den här e-utbildningen.

  • Lär dig mer om vilka strategier som kan användas för mobil marknadsföring.
  • Lär dig mer om vilken teknik och strategi som passar ditt företag bäst.
  • Lär dig mer om marknaden för mobil marknadsföring.

E-kursen ger dig bra underlag för att fatta beslut om din marknadsföring

Efter e-kursen kommer du att veta mer om vad du ska tänka på och då kunna ta fram en strategi i linje med ditt företags allmänna marknadsföringsmål. Du kommer även att känna till verktyg för att kunna mäta framgången på varje kampanj!

Många bra tips och råd i varje avsnitt!

I avsnitten förklaras varje område med hjälp av text, bild, länkar, bildspel eller video. Du får tips på vad du ska tänka på för att dina kampanjer ska bli framgångsrika. 

Gå vidare till e-kursen i mobil marknadsföring

Vill du veta mer? Har du frågor? Ring eller mejla oss: info@wsiwebanalys.se.

Några ord från en av våra kursdeltagare

“En väl planerad webbaserad utbildning i sociala medier.
Många bra tips och nya tankar.
Väckte många funderingar och gav vägar vidare.”

 

Innehållsförteckning

  1. Introduktion

    1. Välkommen till e-kursen!
    2. E-utbildning i mobil marknadsföring
    3. Den digitala världen
    4. Marknaden
  2. Att komma igång med mobil marknadsföring

    1. Är mobil marknadsföring rätt för ditt företag?
    2. Marknadsföringsteam och dokumentation
    3. Utveckla och implementera en mobil marknadsföringsstrategi
  3. Mobila hemsidor

    1. Varför ska du ha en mobil hemsida?
    2. Hur man designar en lockande mobil hemsida
    3. Multimediafunktioner
    4. Testa din mobila hemsida
    5. Marknadsför din mobila hemsida
  4. Mobil lokal sökning och geografisk marknadsföring

    1. Platsbaserad marknadsföring – begreppet “So-Lo-Mo”
    2. Platsbaserade marknadsföringstips
    3. Översikt av Foursquare
    4. Översikt av Yelp
    5. Översikt av Facebook Places
    6. Översikt av Loopt och Gowalla
    7. Google Places, Google Mobil Sök och Google Latitude
    8. SCVNGR och Neer
    9. Nearbyfeed, Brightkite och ShopKick
  5. Mobil annonsering

    1. Vad är mobil annonsering?
    2. Statistik
    3. Textmeddelanden (SMS) och multimedia (MMS)
    4. Mobila bannerannonser
    5. Mobila videoannonser
    6. Vad är QR-koder och hur fungerar det?
    7. Hur du kommer igång med QR-koder
    8. Interstitiella annonser
    9. Tips för mobil annonsering
  6. Mobil E-handel

    1. M-handel
    2. Designtips och betalningar
    3. Marknadsföring av din mobila e-handelssida
  7. Mobila appar

    1. Vad är en mobil applikation?
    2. Varför företag använder sig av mobila appar
    3. Fastställ om ditt företag behöver en app
    4. Arbeta med apputvecklare, testning och distribution
    5. Marknadsför din app
  8. Att mäta mobil marknadsföring

    1. Nyckeltal, trafik och engagemang
    2. Att mäta prenumerationer och appar
    3. Vertyg och hjälpmedel
    4. Integrerad marknadsföringsmix
    5. Hur passar mobil marknadsföring in i ditt företags stragegi?
    6. Utvärdering
    7. Integrerad marknadsföringsmix (copy)
  9. Sammanfattning

    1. Utvärdering. Att gå vidare med mobil marknadsföring
  10. Resursbibliotek

    1. E-boken Mobil Marknadsföring
    2. WSI Mobila Hemsidor Portfolio – Kund Case
    3. WSI Mobile Marketing Trends Report 2011
    4. Infographic – Mobile App or Mobile Website?
    5. WSI Whitepaper: Social Location Mobile Marketing

 

 

Stay Connected

© Copyright © 2014 WSI. All rights reserved.