Social Selling B2B

Lär dig mer om hur sociala medier kan förbättra dina säljstrategier   

WSI laptop digital marketing                    
  • Hur kan vi förbättra vår sälj-pipeline?

  • Hur kan vårt säljteam bli involverad i våra kunders köpprocess?

  • Hur kan vi bli bättre än våra konkurrenter?

 

 

Bli en framgångsrik säljare

Att använda sociala medier för “lead generation” (generera fler leads och potentiella kunder), eller vad vi kallar “Social Selling”, är att fokusera lite mer på användandet av sociala medier som ett komplement och viktig ingrediens i det dagliga säljarbetet och det är där de mest framgångsrika säljarna finns på grund av dagens extrema konkurrenskraftiga landskap.  Det är därför innovativa säljchefer förstår att konsumenter och kunder primärt startar sin köpprocess online.  

Ta en titt på vår video “Applying the Power of Social Selling”.

 

Kom på våra Social Selling föreläsningar

Vi har seminarier på temat social selling B2B. Anmälan krävs.


Säljteam som jobbar med social selling får bättre resultat

Säljare och säljteam genererar bättre resultat än de säljare som inte använder sig av social selling taktik enligt en undersökning som Aberdeen Group har gjort.

   

     79% of sales reps hit sales quota

  16.3% increase in corporate revenue   

   8.9% increase in average deal size 

                  Aberdeen Group 

 


Social Selling B2B Utbildning för säljare, säljchefer och säljteam

Vi utbildar säljare i våra öppna grupper eller säljteam och säljavdelningar via företagsanpassad utbildning i social selling. Vi hjälper ditt säljteam i hur de kan ge mervärde i denna sociala köpcykel och transformera sättet de säljer på – så de kan hjälpa köparen genom hans eller hennes köpprocess och genom våra strategier vinna fler affärer för ditt företag. 

Vår utbildning i Social Selling består av 12 moduler där vi bl.a utbildar i dessa områden:

  • Optimera säljarnas sociala profiler
  • Utforma en Roadmap av säljarens ideala köpare
  • Hur du som säljare delar och tar fram värdefullt innehåll (content)
  • Social Listening – bevaka sociala kanaler för specifika Events
  • Begreppet “Sphere of Influence” och strategier för “Priority Shifting”
  • Hur man bygger och utformar ett GARANTERAT Social Lead Generation Program
  • Utformning av kraftfulla, interna tillgångar för att driva s.k.”Interna Leads”
  • Koppla ihop dessa tillgångar till en social selling-kampanj för lead konvertering
  • Använda Social Selling för Competitive Intelligence
  • Integrera avancerade Social Selling-verktyg för att arbeta effektivt och framgångsrikt med lead generation


WSI:s Mastery Course i Social Selling erbjuds nu globalt!

 Make the Prospect a More Informed Buyer         

 WSI:s team av utbildare är alla digitala marknadsförare och certifierade i social selling. Du kan också läsa mer på www.socialsellingeducation.com

Powered by Eventbrite

 SocialSellingLearner_certified         Social Selling Participants WSI Workbook

Social Selling B2B Utbildningar i Sverige

Vi har öppna eller företagsanpassade utbildningar i Social Selling B2B. Halv- eller heldagsutbildningar med föreläsningar och workshops. Utforma din personliga Social Selling Plan och implementera din strategi i din dagliga verksamhet.

 

Mer information och anmälan: heldagsutbildning samt uppföljning halv dag, eller tre halvdagar i Social Selling B2B.

Läs mer om våra kostnadsfria seminarier i Social Selling B2B.
Vi har även workshops i LinkedIn, Twitter, Sociala Medier, E-handel m.m.
Kontakta oss för mer information.

Läs mer om social selling på bloggen:
**Generera fler leads med social selling.
**Säljarens nya roll
**Social Selling är slöseri med tid och resurser om säljchefer och säljare inte har en klar strategi och process 

Learn Social Selling from Industry Leaders


 

 

Utbildningar i Social Selling B2B from WSI WebAnalys

Stay Connected

© Copyright © 2014 WSI. All rights reserved.