Utbildning i Social Selling B2B – Process, Struktur & Lead Generation

Säljer du produkter eller tjänster till företag?
Häng med i den digitala utvecklingen och öka din försäljning med social selling

Trött på kalla samtal?
Den nya säljmodellen är här och anpassad efter kundens önskemål och behov. Den digitala utvecklingen har lett till att kunden spenderar väldigt mycket tid online och på sociala medier. Med den här utbildningen får du med dig alla verktyg och den strategi du behöver för att lyckas med social selling och att nå dina kunder på rätt sätt och där de finns.

New Model


  • Spendera inte din tid på sociala medier utan en klar process och målsättning!

  • Integrera avancerade Social Selling-verktyg för att arbeta effektivt och framgångsrikt med lead generation.

Social selling och potentiella kunder


Öppen utbildning i Social Selling B2B

Utbildningen består av två avsnitt uppdelat på två halvdagar med minst en veckas uppehåll mellan utbildningsdagarna så att du har möjlighet att implementera vad du har lärt dig. Efter första utbildningsdagen kan du börja direkt med ditt arbete gällande generering av leads, kundkontakter, struktur och arbetsprocess.

Kursmaterial ingår.
Ta med din laptop för workshop och eget arbete.
Förkunskaper krävs, du bör ha en LinkedIn-profil samt ett Twitterkonto. 

Del 1
Genomgång och föreläsningar samt workshops.
Del 2
Genomgång och föreläsningar samt workshops.

Det finns sen möjlighet för ytterligare uppföljning och fortsatt coachning

Kursorter och datum för öppna utbildningar


STOCKHOLM 

Datum: Onsdag 8/6

Eventbrite - Social Selling B2B & Leads Generering - Del 1


UPPSALA
Datum: Torsdag 31/3 | Del 1
Inga platser kvar.

 


GÄVLE

Datum: Måndag 4/4 | Del 1
Tid: kl.16.00 – 19.00
Plats: CH Scandic Hotell
Del 2 i april och maj.


Innehåll

  1. Vad är Social Selling? Varför, Hur, Var, Vad, Vem, När?
  2. Detaljerad inblick i och förståelse av den nya köpprocessen
  3. Detaljerad inblick i och förståelse av den nya säljprocessen
  4. Professionell, målgruppsinriktad och optimerad profil på LinkedIn
  5. Avancerad strategi LinkedIn och Twitter för social selling
  6. Dina målgrupper och segmentering, s.k. ”Buyer Personas
  7. Time management, Content Management, Prospekt Management
  8. Nya kontakter, nya prospekts via LinkedIn och Twitter – Lead Generation
  9. Utformning av Social Selling Plan – strategi och aktiviteter
  10. Social Selling Appar och verktyg för effektivisering
  11. Hur du blir en tillgänglig resurs och värdeskapare
  12. Hur du kommunicerar med dina potentiella köpare under hela köpprocessen
  13. Hur du använder social selling för “Competitive Intelligence” och Business Intelligence
  14. Hur du mäter din framgång och avkastning (ROI) på din investering

UTBILDNINGEN GER DIG:
MÅLSÄTTNING – STRATEGI – PROCESS – VERKTYG – IMPLEMENTERING – ROI

  • All dokumentation som du behöver för att komma igång

  • En väl fungerande struktur och process för att lätt kunna implementera detta i ditt dagliga säljarbete

  • Du får en daglig rutin på en timmes social selling lead generation
WSISocialSellingWorkbook                                          
Madelene Wadelius, Social Selling Certified       

 

        Alla våra konsulter och utbildare är
              Certifierade i Social Selling

 


Kontakta oss
för mer information gällande företagsanpassade utbildningar.


 

ibm_socialselling-272x300 

      IBM är ett exempel på ett framgångsrikt företag
som har integrerat social selling
i sin företagskultur.

 


Läs mer på sidan Social Selling B2B

Läs mer om social selling på bloggen:
**Generera fler leads med social selling.
**Säljarens nya roll
**Social Selling är slöseri med tid och resurser om säljchefer och säljare inte har en klar strategi och process 


Learn Social Selling from Industry Leaders

 

Stay Connected

© Copyright © 2014 WSI. All rights reserved.