Kundlösningar

https://www.wsiwebanalys.se/wsis-kunder/kundlosningar/

Marknadsföringsstrategier och kundcase

Vi har hjälpt hundratusentals företag att marknadsföra sig bättre, och vi är stolta över de kundcase vi har utformat för att belysa det.
Läs mer om våra kunders mål och utmaningar, WSI:s skräddarsydda kundlösningar, digitala marknadsföringstrategier och våra resultat.
Besök vår webbplats wsiworld.se | wsiworld.com, eller läs mer direkt på sidan kundcase. Du kan även läsa mer här på Bloggen – Global News – där hittar du fler av WSI:s kundcase och digitala marknadsföringsuppdrag.
Här nedan kan du läsa mer om vårt kundcase för Europcar.

EUROPCAR

Företagsbakgrund

Europcar Polen är en del av det största hyrbildnätverket i världen och har funnits i landet sedan 1991. Hyresstationer finns i 12 större städer och på alla internationella flygplatser i Polen. Företaget erbjuder sina kunder många olika tjänster och är partners med olika flygbolag, banker, hotell och andra organisationer.

WSI:s mål för Europcar

  • Integrera en avancerad digital marknadsföringsstrategi för Europcars marknadsplan för att öka företagets intäkter
  • Förbättra kvalitet och resultat för nuvarande online-kampanjer som PPC (online-annonsering) som användes av företaget i begränsad omfattning
  • Öka trafiken till webbplatsen
  • Överse prestanda online och webbplatsens konverteringsgrad

Målgrupp

  • Nuvarande och potentiella kunder 
  • Privata resenärer och affärsresenärer

WSI:s tjänster för Europcar

  • Granskning av webbplatsens företagsverktyg såsom reservationsmoduler, hyresbilar och platskarta, kontaktformulär, m.m. 
  • Designade en strategi för ett år gällande promotion för att förbättra synlighet och konvertering bland annat genom att införliva effektiva initiativ som sökmotoroptimering (SEO), online- annonsering (PPC) samt remarketing-kampanjer.
  • Förbättrade företagets rankning på sökmotorer
  • Genererade webbtrafik med varumärkessökord samt icke-varumärkesrelaterade nyckeltermer
  • Analyserade webbplatsens prestanda
  • Hanterade och översåg företagets innehåll på webbplatsen
  • Monitorerade resultat för online-strategier för att kunna göra ändringar om nödvändigt, samt utförde periodiska konkurrensanalyser

Resultat

  • Besökare till webbplatsen ökade med 120 %
  • Avvisningsfrekvensen reducerades med 30 %
  • Besökare tittade på 31 % fler sidor per besök i genomsnitt

Stay Connected

© Copyright © 2014 WSI. All rights reserved.